Internetové obchody se zřizují a provozují proto, aby na nich na jedné straně někdo něco nabízel a na straně druhé to od něj někdo kupoval. A každému soudně uvažujícímu člověku tak dojde, že má-li to fungovat, musí se ti nabízející s těmi shánějícími setkat, jejich cesty se musí na síti jménem internet zkřížit. Ovšem zatímco by to tak mělo teoreticky fungovat, praxe často vypadá docela jinak. Někdo sice na svém webu něco nabízí, jenže ti, kdo by u něj měli nakupovat, hledají na internetu to sháněné někde docela jinde. A nejde o žádný naschvál. Ti hledající prostě často nevědí, že tu právě tato nabídka je, a tak prostě pátrají, až se uspokojí někde jinde.
Což by ale majitelé e-shopů rozhodně neměli akceptovat. To přece není vůbec žádoucí. Ti, kdo něco nabízejí, se musí postarat o to, aby si toho internetová veřejnosti všimla. Protože ti, kdo to hledají, tak neučiní, ti neví, co a kde by měli hledat.
Majitelé e-shopů se prostě musí postarat, aby si jejich webů všimli možní zákazníci. A musí se tedy snažit hlavně zabodovat u internetových vyhledávačů. Protože nabízejí-li vyhledávače nějaký web dokonale, najde si tento své návštěvníky sám, i bez horentních výdajů za reklamu. Zatímco zapadne-li odkaz na nějaký web mezi jinými nabídkami v seznamech internetových vyhledávačů, je ztracený.
A je to optimalizace pro internetové vyhledávače, jež se stará různými metodami o to, aby se dostal optimalizovaný web na výsluní a měl tak hojnou návštěvnost. A protože dnes optimalizaci nabízí kdekdo, je žádoucí vybrat si spolehlivé pomocníky na SEO. Protože ať už někdo využívá platformu Drupal nebo PrestaShop, může si dobrou optimalizací polepšit, ale špatnou ne.
Když se využije pro Drupal SEO té nejvyšší úrovně nebo když podpoří kvalitní SEO Prestashop, dočká se web tolik potřebné návštěvnosti. A tím je zajištěna i jeho ziskovost.